Overslaan en naar de inhoud gaan Overslaan en naar de footer gaan Overslaan en naar de zoekbalk gaan Overslaan en naar de navigatie gaan

soms lijkt een project een échte werksituatie!

Ivo wist wel dat hij iets moest gaan doen met hardware. Vooral zijn ouders hadden al snel door dat hier zijn toekomst zou liggen. Ivo koos voor de opleiding ICT support niveau 2. Aansluitend koos hij voor allround medewerker IT systems and devices op niveau 3. Maar al in het eerste leerjaar had hij een doel; doorstromen naar niveau 4. Dát is gelukt.

“Een niveau 4 opleiding geeft mij de uitdaging die ik zoek. Bij niveau 3 kreeg ik veel instructies, nu ga ik echt veel meer zelf aan de slag. Dit voelt goed en vind ik leuk. In dit vak ligt mijn toekomst. Dát was de reden om mij extra in te zetten bij de start van niveau 3 en door te kunnen stromen.”

TRENDS VOLGEN OP YOUTUBE 

“Deze opleiding is goed voor mijn toekomst. ICT biedt veel kansen op de arbeidsmarkt en de kans op een baan is enorm groot. Het is een vak dat blijft groeien, vernieuwen en innoveren. Dus is het zaak om op de hoogte te blijven. Ik heb een keuzevak Innovaties gevolgd, maar ik houd de trends op het gebied van software en hardware bij via YouTube. Ik volg YouTubers als Linus Tech Tips, JayzTwoCents en Techquickie. Daar leer ik echt heel veel van.”

Ivo
Student ICT support niveau 2 en allround medewerker IT systems and devices
Technova College is een mooie en moderne school. Met deze opleiding hoef je je daar niet te vervelen.

ECHTE WERKSITUATIE OP SCHOOL

“Technova is een mooie en moderne school. Met deze opleiding hoef je je daar niet te vervelen. Op school werken we ook veel aan projecten. Soms lijkt een project een échte werksituatie. Deze projecten kun je alleen doen, maar ook in groepjes. Ik werk graag alleen aan een opdracht of ik neem in een groep de leiding en bewaak het overzicht.”  

HELPDESK IS MIJN TOEKOMST  

“Op school kun je veel leren en doen. Ik loop nu stage binnen de school bij de afdeling ICT. Wat ik het leukste vind? Hulp bieden bij de ICT Servicedesk. Daar help je collega’s en medestudenten met hun vraag, zodat zij blij en tevreden zijn als het is opgelost. Ik denk ook dat daar mijn toekomst ligt. Mensen help ik liever fysiek dan via de telefoon. Vaak gaat het vinden van de oplossing zo veel sneller als je kunt laten zien wat je doet. Al sta ik bij een telefoontje aan de helpdesk ook meteen in de servicestand en doe ik er alles aan om iemand te helpen. Dat voelt goed en geeft moed.”

MENSEN HELPEN  

“Wanneer deze opleiding iets voor jou is? Als je ook maar iets hebt met IT of technologie, kun je met deze opleiding al veel kanten op. Daarnaast moet je het leuk vinden om mensen te helpen als ze een probleem hebben met een device of meer informatie willen.”

Ivo
Student ICT support niveau 2 en allround medewerker IT systems and devices